Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος εκ του τάφου σχολιάζει την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγωγήσεως εις τα σχολεία.
...Σε κάθε περίπτωση ο Γέροντας ειχε απαντήσεις, που ικανοποιούσαν το κάθε πρόβλημα. Τίς περισσότερες φορές ειχε να παρουσιάση και παραδείγματα, που ησαν κατάλληλα για την περίσταση. Οι ιστορίες, που ανέφερε, ησαν βγαλμένες απο την πλούσια προσωπική του εμπειρία, αλλά και απο τις εγκυκλοπαιδικές του γνώσεις.
-Γέροντα, ρωτούσε κάποιος φοιτητής, που ειχε και το διακόνημα του Κατηχητού, τι πρέπει να λέμε στα μικρότερα παιδιά, για τα σαρκικά θέματα; Να τους κάνουμε πλήρη ανάλυσι κάποιων πλευρών ή οχι;
-Παιδί μου, απαντούσε, εάν τα παιδιά ξέρουν ενα πρόβλημα να το συζητούμε και να κάνουμε την πρέπουσα ενημέρωσι με προσοχή και περίσκεψι. Οταν ομως το αγνοούν, δεν χρειάζεται να βάζουμε το Ναβουχοδονόσορα στο κεφάλι τους...
-Τι εννοείτε Γέροντα ; ρωτούσε δικαιολογημένα ο νέος !
-Κάποτε, αναφέρεται σε κάποιο ανέκδοτο, ενας βασιλιάς αρρώστησε και κανείς δεν μπορούσε να τον θεραπεύση. Παρά τις μεγάλες προσπάθειες των γιατρών το πρόβλημα εξακολουθούσε να υφίσταται και να καταπονή τον ανθρωπο εκείνον.
Ενας ξύπνιος και ατσίδας γιατρός του ειπε:
-Μπορώ να σε θεραπεύσω πλήρως, αρκεί να κάνης αυτό που θα σου πώ. Την τάδε μέρα , συνέχισε, θα ανέβης στη στέγη του ανακτόρου σου και στις δώδεκα τη νύχτα θα φωνάξης τρείς φορές: ειμαι καλά, ειμαι καλά, ειμαι καλά. Τότε θα θεραπευθής και δεν θα εχης κανένα πρόβλημα.
-Τόσο ευκολο ειναι; ρώτησε ο βασιλιάς, δεν χρειάζεται τίποτα αλλο;
-Ναι, κάτι ακόμη, που ομως ειναι πολύ απλό και δεν θα δυσκολευθής να το κάνης. Να προσέξης την ωρα εκείνη να μην θυμηθής το Ναβουχοδονόσορα.
-Εντάξει, απήντησε ο βασιλιάς, αυτό δεν παρουσιάζει καμμιά δυσκολία και μπορώ να το εφαρμόσω. Αρχισαν να περνούν οι μέρες και να πλησιάζη η κεκανονισμένη ημέρα της διακηρύξεως στη στέγη του παλατιού.
-Να ανέβω στη στέγη και να φωνάξω το σύνθημα...αλλά να προσέχω να μη θυμηθώ το Ναβουχοδονόσορα. Οσο πλησίαζε η μέρα, τόσο αρχιζε να αυξάνη το αγχος , ωστε ελεγε συνέχεια "..να μη θυμηθώ ..."
Την κεκανονισμένη ημέρα πάνω στη στέγη ελεγε : Ειμαι καλά, αλλά να μη θυμηθώ το Ναβουχοδονόσορα. Λέγοντας ομως αυτό, ο Ναβουχοδονόσωρ ητανε στο κεφάλι του.
Τότε αναρωτήθηκε:
-Βρέ, πως μου ηλθε να θυμηθώ το Ναβουχοδονόσορα, αφού ποτέ μου δεν τον ειχα σκεφθεί;
Ειναι απλό. Ο πονηρός γιατρός του εβαλε στο μυαλό το ονομα αυτό τεχνηέντως και δεν μπορούσε να το δειώξη με τίποτε...
-Ετσι κι εμείς, συνέχισε ο Γέροντας. Να μη βάζουμε το Ναβουχοδονόσορα στο μυαλό των παιδιών και μετά δεν μπορούμε να τον δειώξουμε με τίποτε.
Το πρόβλημα μοιάζει με τη σεξουαλική αγωγή στα σχολεία. Να εισαχθή ή οχι;
Στην πραγματικότητα η σεξουαλική αγωγή σημαίνει, επίσης, οπως εχει ηδη λεχθεί επιτυχώς:
-"Βλέπεις αυτό το γλυκό;"
-"Ε, δεν μπορείς να το φάς...."
Απόσπασμα απο το βιβλίο του Αρχιμ. Ιεροθέου Αργύρη "Ο ποιήσας και διδάξας-Αρχιμ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος"
Σημείωση δική μου:
Το απόσπασμα αυτό το εχω στο προσωπικό μου αρχείο πριν ακόμη κυκλοφορήσει το βιβλίο απο τις εκδόσεις ΥΠΑΚΟΗ.
Προσπάθησα να διατηρήσω τη ορθογραφία του συγγραφέα..
Ι.Β.Ν.
13 σχόλια:
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπω στο ιστολόγιό σου μία ακόμα καταπληκτική ανάρτηση!
Με κάλυψες πλήρως. Όχι μόνο συμφωνώ με τα όσα αναφέρεις αλλά είναι και η προσωπική μου πρακτική όποτε ερωτώμαι από πολύ μικρούς μαθητές μου που έχουν καμιά απορία που την ψάρεψαν από τηλεόραση ή Τύπο, να απαντώ όπως αρμόζει στην αθωότητά τους και στην ηλικία τους.
Δεν θα εκπαιδεύσουμε "μικρομέγαλα" αλλά παιδάκια, που μετά γίνονται έφηβοι και ύστερα ενήλικοι. Για να χαρούν όλη τη διαδρομή των ηλικιών τους. Γιατί η αθωότητα πρέπει να μοσχοβολάει άρωμα και όχι να όζει από τη βρωμιά...
Όχι πως το...γλυκό είναι βρωμιά (όταν είσαι ενήλικος - όλα έχουν την ώρα τους και το χρόνο τους) αλλά αναμφίβολλα είναι βρωμιά όταν απευθύνεται σε μικρά παιδάκια. Διαφορετικά, θα νομιμοποιούνταν, χωρίς να είναι ποινικά κολάσιμη, και η παντός είδους σχετική παρενόχληση από τρίτους σε αυτές τις τρυφερές ηλικίες!!!
Υπέροχο άρθρο !
Νομίζω πως είναι και άχρηστο και περιττό να εκπαιδεύουμε ένα πεντάχρονο διδάσκοντάς το για το τι θα του συμβεί μετά από δέκα χρόνια. Το σεξ είναι φυσιολογικότατη λειτουργία όπως η πείνα η δίψα και ο ύπνος. Δεν άκουσα όμως να εισάγεται ειδικό μάθημα στα σχολεία για το πώς θα φάει ένα παιδί, πώς θα κοιμηθεί και πώς θα πιει νερό! Υπάρχει μια αρρωστημένη εμμονή των μεγάλων με το σεξ τόση που το αναγάγουν σε μαθητική διδασκαλία! Έλεος!
Ευτυχώς οι ορμόνες είναι πιο σοφές από παντός είδους άχρηστη εκπαίδευση και ηλίθιους σεξομανείς. Γιατί μη μου πείτε, ενήλικοι συνέλαβαν αυτή την ιδέα: Να εισαγάγουν δηλαδή την σεξουαλική εκπαίδευση στα σχολεία. Όχι τετράχρονα και εξάχρονα!
Νομίζω ότι έχουμε χάσει το μέτρο. Εάν κάποιος άγνωστος πει μια λέξη στο παιδί μας με ερωτικό υπονοούμενο έστω και χρησιμοποιώντας επιστημονική ορολογία το θεωρούμε σεξουαλική παρενόχληση, θα πέσουμε πάνω του, θα τον σύρουμε στα δικαστήρια, θα τον διαλύσουμε. Δεν μας ενοχλεί όμως καθόλου να μιλάνε οι καθηγητές στην τάξη, για σεξουαλική επαφή μια ολόκληρη διδακτική ώρα! Δηλαδή ο ένας νομιμοποιείται και ο άλλος όχι; Τι παραλογισμός και κατάντια! Υπάρχουν δυστυχώς και γονείς που μιλανε ανοιχτά στα παιδιά τους για τέτοια θέματα. χωρίς να σκεφτούν πως χάνεται ο σεβασμός προς το πρόσωπό τους, αφού ο γονιός εξισώνεται με τον συνομήλικο φίλο – άρα της καρπαζιάς, – πως η ανταλλαγή τέτοιων θεμάτων του γονιού με το παιδί φέρνει μη ισορροπημένη συμπεριφορά στην οικογένεια και κατόπιν την αμείλικτη αναίδεια και ανοχή…
Μου θύμισες τον ευατό μου όταν ήταν τα παιδιά μου στο στάδιο της προεφηβίας αναρωτιόμουν τι έπρεπε να τους πω και τι όχι όταν έστειλα κάποιο γράμμα σε γνωστό σεξολόγο να πάρω μια απάντηση.
Ο οποίος μου είπε "όπως έμαθε ο πατέρας τους ο παππούς τους και όλοι έτσι θα μάθουν και τα παιδιά σου αυτά που θέλουν"
Τόσο απλά..και'γω τόσο άγχος!!
Έλα όμως που ο ..Ναβουχοδονόσορας μπήκε στα κεφάλια των οιωνεί σοφών του υπουργείου Παιδείας ...
Μελίτη μου καλημέρα !
Κάθε πράγμα στο καιρό του..
που λέει και η λαική θυμοσοφία..
Γι΄αυτό και οι νέοι λέγονται ποιητικά αγουροι, "α-ωροι" εκτός ωρας -χρόνου ,δηλαδή, για κάτι..
Σε ευχαριστώ για το πλούσιο σχόλιό σου και για τα καλά σου λόγια..
Αγαπητέ/ή μου αγνωστε/η καλημέρα !
Δεν ξέρω πως να σας προσφωνήσω και να σας ευχαριστήσω θερμά και για την επίσκεψή σας στο ιστολόγιό μου και για το σχόλιό σας.
Τα γράφετε πολύ ωραία και χαίρομαι πολύ γι΄αυτό.
Τόσες και τόσες γενιές που δεν...διδαχτήκανε σεξουαλική αγωγή δεν λειτούργησαν;
Φοβάμαι οτι μέσα από την εξοικείωση, και την υπεραπλούστευση μήπως χαθεί και η γοητεία, οση εχει απομείνει,μήπως ευτελιστεί, ως αντικείμενο, η συνεύρεση και μήπως μειωθεί ,η ηδη μειωμένη διάθεση....για λειτουργία...
Σας ευχαριστώ πολύ και θα χαρώ να σας "ξαναδώ" και αν ειναι δυνατόν με το ονομά σας.
Καλή σας μέρα !
22 Μάϊος 2009 7:20 πμ
Γιάννα μου καλημέρα !
Εχεις δίκιο, εχει χαθεί το μέτρο και μαζί του, χωρίς αυτό να θεωρείται ηθικολογία, εχει χαθεί και ενα ολόκληρο σύστημα αξιών..
Ετσι λοιπόν πάει και ο σεβασμός που "θέλει " τα ορια σαφή και τους ρόλους διακριτούς..
Καλή σου μέρα !
Κυρία Ελένη καλημέρα !
Λένε οτι για να μάθει κάποιος να μιλάει τη μητρική του γλώσσα, χρειάζονται αντικειμενικά χίλια χρόνια. Το οτι ομως τη μιλάει σε δυό -τρία χρόνια απο τη γέννησή του λένε οτι ειναι ικανότητα καταγεγραμμένη ως "δοτή" συμπαντική πληροφορία...
Η ιδια καταγεγραμμένη "συμπαντική" πληροφορία ειναι και ο τρόπος κάλυψης της σεξουαλικής ανάγκης μέσα απο σωστά ρυθμισμένους αυτοβιοτικούς μηχανισμούς...
Οπως σας ειπε και ο ειδικός..
Οπως τα ΄μαθε ο πατέρας και ο παππούς και ο κάθε αντρας που ...δεν παρακολούθησε μαθήματα σεξουαλικής αγωγής...
Καλή σας μέρα !
Κυρία Κατερίνα καλημέρα !
Ναί ! Εχετε δίκιο ! Μπήκε ο ... στο κεφάλι τους..
Εχω ομως μια απορία : Ποιοί ειδικοί επιλέγουν τους...ειδικούς ;
...πως επιλέγονται οι προτεραιότητες και κατά πόσο εμείς...οι κοινοί θνητοί και αρα μη ειδικοί και σοφοί συμμετέχουμε σε αποφάσεις που παίρνονται για εμάς και για τα παιδιά μας;
Πάντως, να ειναι καλά οι ανθρωποι που φροντίζουν για το καλό μας ! ! !
Θα ήθελα μία απάντηση και για όσους ισχυρίζονται το εξής απίστευτο: "Θα μιλήσω στο παιδί μου από μικρό, θα του τα πω και θα του τα αποκαλύψω όλα, για να ξέρει, γιατί έτσι δεν θα την πάθει από κανέναν!"
Μελίτη μου,
Κάποιος δικηγόρος προσπαθεί να ελαφρύνει τη θέση του μαχαιροβγάλτη πελάτη του, λέγοντας στο δικαστήριο οτι δεν φταίει το μαχαίρι του θύτη που ηταν κοφτερό αλλά η κοιλιά του θύματος που ηταν μαλακή !!
..Ας μην υπάρχουν,λοιπόν, "μαχαίρια", θύτες, κακοήθεις, ανώμαλοι και λοιπά "λουλούδια" και τα παιδάκια θα ειναι ολα ασφαλή ειτε ειναι ενημερωμένα ειτε οχι..
Γιατί κι αν ακόμη ειναι ενημερωμένα, τι θα κάνουν ; απλά θα περιγράψουν στις αρχες το περιστατικό με περισσότερα λόγια...
H σεξυαλική αγωγή, όπου σέξουαλ σημαίνει φύλο,δηλαδή αγωγή των φύλων,γνώση συμπεριφοράς ως προς το φύλο του και ως προς το άλλο,σήμερα ειδικά,νομίζω, ότι είναι πολύ απαραίτητη.Το μάθημα σαφώς θα περιλαμβάνει γνώση του παιδικού, του εφηβικού και του ώριμου ανδρικού και γυναικείου σώματος καθώς και τη λειτουργία του, όχι όμως με χυδαίο αλλά επιστημονικό τρόπο.Θα είναι μάθημα επιλογής και θα απευθύνεται στους μαθητές της πέμπτης και έκτης δημοτικού,δηλαδή σε ένα προεφηβικό στάδιο,αφου σε πολλά κυρίως κορίτσια έχουν άρχίσει οι αλλαγές στο σώμα τους.Όσον αφορά στο σεξ,για το οποίο πιστεύω ότι υπάρχει και η αρνητική αντιμετώπιση του βιβλίου,λύστε μου παρακαλώ μια απορία.Εχετε την εντύπωση ότι τα παιδιά,χωρίς προσεκτική διαπαιδαγώγησησήμερα με την τηλεόραση που παίζει αδιάκριτα από το πρωί μέχρι το βράδυ δεν γνωρίζουν πολύ περισσότερα και με άσχημο τρόπο πράγμαατα,που δεν είναι της ηλικίας τους.Ή μήπως είναι καλύτερα να τα μαθαίνουν μεταξύ τους ή μήπως αγνοείτε τα τεράστια ποσοστά των αμβλωσεων που έχουμε σε ηλικία 13-15;H άγνοια και η πονηριά δημιουργούν τα προβλήματα και τη βρωμιά όχι η γνώση!!
Δημοσίευση σχολίου