Εθνική Παιδεία και Μετανάστες.
Η ενσωμάτωση γίνεται μέσω της Παιδείας, η οποία πρέπει να έχει σαφή εθνικά χαρακτηριστικά ώστε να εντάσσεται ο μετανάστης στον πολιτισμό της χώρας που τον φιλοξενεί και να μην περιθωριοποιείται. Αντίθετη προς τη λογική της ενσωμάτωσης είναι η πολυπολιτισμικότητα, η οποία υπερτονίζει τη διαφορετικότητα εις βάρος της εθνικής ταυτότητας και τελικά γκετοποιεί τους μετανάστες.
Στην Ευρώπη το πολυπολιτισμικό πρότυπο δέχεται αυστηρή κριτική, ενώ προωθείται ο εθνικός χαρακτήρας της Παιδείας. Στη Γερμανία ο μετανάστης που θέλει να πάρει υπηκοότητα οφείλει να εξεταστεί αν γνωρίζει καλά τη γλώσσα και την ιστορία της χώρας. Στην Ιταλία ο ηγέτης της Δημοκρατικής Αριστεράς Μάσσιμο Νταλέμα έχει παραδεχθεί δημοσίως ότι οι συντηρητικοί είχαν δίκιο όταν επέκριναν την πολυπολιτισμικότητα και ότι δεν μπορούν όλοι οι μετανάστες να ενταχθούν στις ευρωπαϊκές αξίες.
Το Ελληνικό Σύνταγμα είναι σαφές. Στο άρθρο 16, παρ. 2 ορίζει ως σκοπό της Παιδείας την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης.
Αλλά και στο άρθρο 1, παρ. 3 γράφει ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό και υπάρχουν, δηλαδή ασκούνται, υπέρ του λαού και του Έθνους.
Ο αφελληνισμός της παιδείας δεν θα βοηθήσει τους μετανάστες να ενσωματωθούν ομαλά και θα αποκόψει τους γηγενείς Έλληνες από τις ρίζες μας.
Κωνσταντίνος Χολέβας - Πολιτικός Επιστήμων
Πηγή: diktyo21
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου